Jak se vyhnout frustraci v síťovém marketingu

30-3-2013 Finance 0 komentářů

Jak se vyhnout frustraci v síťovém marketingu

Mnozí experti vnímají síťový marketing jako marketing budoucnosti. Když si uvědomím nový rozměr, který mu dávají moderní technologie a budování sítí online a pomocí chytrých telefonů, musím jim dát za pravdu. Potkávám hodně síťových marketérů a věřím, že jsem si na vlastní kůži svého času zažila všechny pocity, kterými procházejí. Pokud tedy budujete síť, učíte se disciplíně, domlouváte schůzky, kontaktujete vpravo i vlevo a před očima máte sen o mezinárodním podnikání a veliké, úspěšné skupině, snad vám následující tipy pomohou.

Především se vyplatí být sami k sobě za všech okolností upřímný. A to je obtížné ve všech oblastech života – nejen v podnikání. Doporučuji čas od času zastavit a upřímně si odpovědět na tyto otázky:

1) Pracuji efektivně a chytře? Nedělám jen „práci pro práci“? Síťový marketing může být radostí, pokud svůj čas investujete uvážlivě. Ano, můžete být velice zaneprázdněni celý týden, ale výsledek může být velice chabý. Pokud jedete na schůzku, telefonujete, vysvětlujete své podnikání, může se na první pohled zdát, že budujete byznys nejlépe, jak to jde. Ale byla ta schůzka opravdu nezbytná? Nejeli jste daleko jen kvůli jednomu člověku, který navíc o schůzku ani moc nestál? Nedomluvili jste si schůzky jen s těmi lidmi, kterým bylo jednoduché zavolat? (K tomu se ještě dostanu.) Nejen že můžete vytvářet dojem zaneprázdněnosti před ostatními lidmi, můžete ho úspěšně a dlouho vytvářet sami před sebou. A je to škoda času!

2) Nabízím spolupráci lidem, které opravdu toužím mít ve svém týmu, nebo těm, kterým se cítím nadřazen (zkušenostmi, intelektem) a je snadné jim zavolat a ohromit je svými znalostmi? Pokud si práci zjednodušíte a pozvete na schůzku nejprve ty, kterým se „dobře telefonuje“, koledujete si o malér v podobě hodin a hodin promrhaného času. Když jsem v síťovém marketingu působila, byla jsem vedena k zodpovědnosti za ty, které do podnikání přivedu. Tedy k závazku, že udělám vše pro to, abych jim pomohla k úspěchu. Pokud tedy zavoláte někomu, nad kým cítíte převahu (na poli podnikání, komunikace s lidmi, přehledu apod.), snadno ho do podnikání přivedete, ale už za pár dní s takovým člověkem budete sedět nad jeho seznamem jmen a budete ho učit domlouvat schůzky. I tento člověk nejprve zavolá lidem, před kterými se cítí „jistý v kramflecích“. O několik úrovní struktury níže už budou na seznamu pouze lidé, kteří vámi navrhovaný koncept nechápou a nebo jen stěží. Ano, v síťovém marketingu jistě koluje mnoho historek a úspěšných popelářích a řidičích kamionu, kteří se vyšvihli až do žebříčku nejbohatších lidí časopisu Forbes. Otázkou zůstává, kolik času chcete věnovat hledání dalšího takového génia. Zní to příliš „drsně“? Věřte mi, nechci se nikoho dotknout. Od každého se můžeme něčemu naučit a něčím se inspirovat. Ale pokud chcete svůj podnik budovat rychle, volejte lidem, ze kterých máte tak trochu strach, protože jsou úspěšní a o jejich čas a zvědavost musíte bojovat.

3) Souhlasím se vším, co se v mém týmu děje? Teď nemyslím tým lidí, které jste k podnikání přivedli, ale ten tým, ke kterému vzhlížíte a od kterého se učíte. Čas od času se zamyslete, zda tam neslyšíte falešné tóny, které se vám nelíbí. Jdou vám vaši leadeři příkladem? Nezasahují vám do života více, než se ve vztahu učitel – žák očekává? Nebyli by první ani poslední, komu pozice „leadera“ stoupla do hlavy a chce si hrát na Boha.

4) Vnímám ve svém byznysu stabilní posun kupředu odpovídající mému úsilí a investicím? Pokud rok či déle stagnujete nebo dokonce couváte, je potřeba se zastavit a skutečně upřímně se zeptat sám sebe a svých leaderů, co je třeba dělat jinak. Pokud vám v tu chvíli leadeři tvrdí, že je vše v pořádku, najděte takové, kteří vám dají uspokojivou odpověď (třeba výše ve sponzorské linii). Síťový marketing se ze začátku rozjíždí pomalu, to je pravda, ale pokud se věci nehýbou vůbec, i když vše děláte podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, je na čase se zamyslet. Slepé uličky jsou nevyhnutelné, ale setrvávání v nich ne!

Přeji vám mnoho radosti a nadšení při budování vlastní sítě!

Image courtesy of jscreationzs at FreeDigitalPhotos.net


Žádný komentář k článku

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *