Jak začít podnikat „bez peněz“ – online

23-10-2012 Finance 0 komentářů

V tomto příspěvku bych ráda navázala na předchozí článek a přinesla další nápady pro ty, kteří síťový marketing zavrhli jako řešení a pátrají dál.

Jak začít podnikat „bez peněz“ – online

Pokud nemáte peněz nazbyt a nechcete se zadlužit, nabízí se virtuální svět online byznysu jako na dlani a přináší příležitost těm, kteří mají nápady, odvahu a touhu něco vytvořit.

Nabízí se tyto možnosti:

1) Vytvořit nějaký produkt či službu (vhodné pro kutily, umělce apod.) a zjistit si něco o internetovém marketingu, produkt propagovat a online prodat. Výhodou je, že samotná komunikace se zákazníky a rozesílání zboží z pohodlí domova už vás nestojí skoro nic (kromě času) a navíc lze snadno celý zaběhnutý obchod časem zautomatizovat a z procesu se zcela vytratit. Nevýhodou je, že jakékoliv zboží se dá velice snadno kopírovat (a to často i navzdory patentům a právní ochraně) a vy můžete za pár měsíců zjistit, že konkurence přišla s velice podobným produktem za nižší cenu.

2) Stát se takzvaným „affiliate marketérem“ – tzn. vybrat si produkt/y nebo služby, kterým věříte a které chcete propagovat a vydělávat na tom, že budete dělat reklamu někomu jinému, ale z každého prodaného produktu budete mít provizi. Toto je možnost přístupná pro všechny! V takovém případě máte na svých stránkách věnovaných tématu, o které se zajímáte a o kterém máte co říci, odkaz, banner nebo jiný prostředek propagace, na který vaši zákazníci kliknou a jsou přesměrováni na obchod vašeho partnera. Genialita internetu umožňuje sledovat přesně a spolehlivě, odkud zákazníci na stránky vašeho partnera přišli, a ten podle toho vyplácí provize z prodeje.

3) Navázat vztahy s velkoobchodem, nakoupit a uskladnit zboží a inzerovat ve vlastním internetovém obchodě. Nevýhodou je, samozřejmě, investice do zboží, která se vám může, ale nemusí vrátit.

4) Tzv. „dropshipping“ – ve spolupráci s velkoobchodem vytvoříte e-shop a zákazníci jsou automaticky přesměrováni na výrobce /dodavatele, který je také obslouží. Vy sloužíte jen jako mezičlánek, ale zboží vám rukama nikdy neprojde. Toto je příznivá varianta zvlášť z hlediska nákladů.

5) Zakoupit již zaběhnutý a fungující e-shop. Takový e-shop bude pravděpodobně fungovat na bázi dropshippingu a vy od prodávajícího přebíráte, v ideálním případě, stránky, na které jsou již zákazníci zvyklí chodit a rádi se tam vracejí. Tím si ušetříte čas strávený vytvářením stránek a postupného budování klientely, ale musíte, samozřejmě, investovat požadovanou sumu.

4) Vytvořit produkt, který se nedá zkopírovat. Co to je? Informační produkt. Napište knihu, nahrajte instruktážní video, vytvořte cokoliv, do čeho vložíte svou osobnost a znalosti a dovednosti v něčem, co vás baví a co by mohlo zajímat mnohé další. Lidé hledají na internetu odpovědi na své otázky a hlavně řešení svých problémů. Nabídněte takové řešení v jakékoliv oblasti, ve které přepdokládáte, že existuje dostatečně velká komunita lidí, které budou vaše informace zajímat. Z těchto produktů pak můžete vytvořit online byznys sám o sobě a nebo zkombinovat své stránky s affiliate marketingem a propagovat i související výrobky a služby.

Kolik vás bude takové internetové podnikání stát? Můžete vše dělat ve velkém stylu – originální grafika, reklama na nejsledovanějších serverech, vymoženosti, které zautomatizují činnosti, které byste jinak pracně dělali ručně (vystavování faktur, komunikace se zákazníky). Takové originální a chytlavé stránky vás mohou stát několik desítek tisíc korun a další tisíce měsíčně půjdou na reklamu a poplatky za využívání doplňkového softwaru usnadňujícího vám život (pořád ale jsme hluboko pod náklady na založení kamenného obchodu a jeho vybavení zbožím!). Můžete ale začít na stránkách založených a vedených zdarma, vybrat si pěknou šablonu a začít plnit web kvalitním obsahem. Existují způsoby, jak se na webu zviditelnit, které jsou zdarma. Budou vás stát jen čas a tvůrčí energii. Vyšperkování stránek a nadstandardní funkce mohou přijít i později. Nejdůležitější je totiž OBSAH! Když se vám podaří vytvořit na webu příjemné místo, kde mohou lidé najít řešení svých konkrétních problémů a nejasností a ještě budou cítit, že stránky pro ně tvořil někdo, kdo je jim sympatický a s kým by bylo příjemné se potkat osobně, máte vyhráno. Lidé si rádi doporučují dobré věci a na netu to platí dvojnásob. Není nic jednoduššího, než kliknout na tlačítko „to se mi líbí“.

Zde najdete ukázku jedné takové stránky, která neoplývá zajímavou grafikou, ale je vtipně napsaná, plná zajímavých informací a troufám si tvrdit, že na ní nějaký čas strávil snad každý akvarista u nás. Toto je také stránka, která sbírá fanoušky i bez placené reklamy a myslím, že kdyby na ní tvůrkyně umístila správné affiliate odkazy, už by jí mohla stránka začít vracet všechno to vložené úsilí a čas. Sami jistě znáte mnoho podobných případů.

Jestli se vám myšlenka online podnikání líbí, utíkejte do knihovny nebo knihkupectví a přineste si domů tyto dvě knihy: Timothy Ferriss „Čtyřhodinový pracovní týden“ (Jan Melvil Publishing, 2010) a Ewen Chia „Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu“ (BIZBOOKS, 2011). Garantuji vám, že pokud se tak již nestalo, objevíte na internetu fascinující svět možností, o jakém se vám ani nesnilo. Jen budete kroutit hlavou nad tím, jak vám něco takového mohlo celou dobu ležet před nosem, a vy jste si ničeho nevšimli…


Žádný komentář k článku

Není zde zatím žádný komentář. Buďte první, kdo jeden napíše...

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *